Zaměstnanecké NPS (eNPS) poskytuje všechny výhody standardu Net Promoteru a pomáhá firmám pochopit zaměstnaneckou zkušenost a aktivně zlepšovat jejich zapojení a výkon.

Správně implementované eNPS vám pomůže významně snížit výdaje spojené s náborem a zapracováním nových zaměstnanců a udělá z agendy rozvoje lidských zdrojů každodenní téma pro celé vedení.

Proč se vám eNPS vyplatí?

 

Nižší náklady na nábor a školení

Fluktuace má vysoké náklady, které zatěžují výsledovku a odčerpávají zdroje využitelné k rozvoji zaměstnanců. Část nových zaměstnanců navíc neprojde zkušební dobou, a dále tak zvyšuje náklady. eNPS snižuje tyto náklady tím, že vám pomáhá rychle zachytit problémy zaměstnanců a zlepšovat proces práce s nimi průběžně během jejich životního cyklu.

Skutečné HR partnerství

Tím, že eNPS propojíte s výsledovkou přes měřitelně nižší náklady a vyšší výkonnost organizace, se HR dostává do role skutečně efektivního partnera pro celou obchodní organizaci. Průběžně získávaná a přes reporting sdílená zpětná vazba od zaměstnanců navíc udržuje téma lidského kapitálu ve středu pozornosti.

Nižší skryté náklady fluktuace

Některé náklady způsobené ztrátou zaměstnanců nejsou snadno vidět. Kolik vás stojí čas, který tráví vedoucí přebíráním a předáváním agendy, výběrem z kandidátů a jejich zapracováváním? O kolik vyšší by byl výkon jejich týmů, kdyby svou energii mohli soustředit na zlepšování procesu a výkonu? O kolik obratu a zisku přicházíte, protože firmě chybí zaměstnanci? eNPS snižuje fluktuaci, a tím i tyto skryté náklady.

 

V čem spočívá kouzlo našeho eNPS?

 
Gauge 200pxs.png

Jednoduše pochopitelné

tools 130pxs.png

Snadno využitelné, akční

graph 130pxs.png

Spojené s výsledovkou a měřitelné

 

Tradiční průzkumy obsahují mnoho otázek, vyžadují analýzu a probíhají nárazově, většinou jednou ročně. eNPS pokládá jen 1 nebo 2 otázky 2× až 4× za rok. Průběžně. Automaticky.

Prst na pulsu celé firmy i práce s jednotlivými zaměstnanci. Současně a průběžně

 
relationship+eNPS.jpg

Vztahové eNPS

Vztahové eNPS se zjišťuje průběžně v celé organizaci na základě dlouhodobé strategie. Automatizované dotazování měří puls organizace kontinuálně s takovou frekvencí, která zajišťuje průběžná data o náladě zaměstnanců a umožňuje vám okamžitě reagovat na rodící se problémy. Oslovení každého zaměstnance 2× až 4× ročně poskytuje dostatek příležitostí upozornit na problémy bez přílišné zátěže respondentů. Pokud anonymizovanou zpětnou vazbu proložíte daty o senioritě, roli, délce zaměstnaneckého poměru apod., snadno zjistíte, kde a proč v organizaci vznikají problémy, které potřebujete řešit.

relatioship NPS.png

Transakční eNPS

Transakční eNPS je zpětná vazba v klíčových momentech životního cyklu každého zaměstnance nebo vaší firmy. Od prvního pohovoru přes zkušební dobu po změnu role nebo nadřízeného, z firemních akcí a klíčových změn. Pomáhá vám zachytit a rychle reagovat na okolnosti související s probíhajícími změnami, vyřešit je a aktivně se zaměstnanci pracovat.

ZÁKAZNÍCI SI VAŠI FIRMU URČITĚ NEZAMILUJÍ DŘÍVE NEŽ VAŠI ZAMĚSTNANCI.

Untitled-1.jpg

Špičková platforma ke sběru, analýze a práci se zaměstnaneckou zpětnou vazbou – CustomerGauge eNPS

CustomerGauge eNPS představuje plně automatizovaný a anonymizovaný sběr zpětné vazby, její analýzu a následné workflow k řešení akutních problémů vašich zaměstnanců. Jde o robustní řešení využívající data, která máte k dispozici. Oslovuje zaměstnance dle dohodnuté strategie, abyste se mohli soustředit na správnou reakci a řešení podnětů. Nahraďte nárazové dotazování, které je náročné pro zaměstnance i na následné zpracování, automatickým procesem. Soustřeďte se na věci, na kterých záleží – co nejrychlejší řešení problémů a práci s talenty.

Získejte přehled

 

Systém CustomerGauge automaticky průběžně sbírá zpětnou vazbu od zaměstnanců podle nastavené dotazovací strategie. Kombinace NPS otázky a následného dotazníku vám zprostředkuje nejen hodnocení NPS, ale také pochopení důvodů, které k hodnocení vedou. Možnost zviditelnit konflikt na pracovišti při zachování anonymity umožňuje rychle řešit i velmi citlivé situace.

 
eNPS pozvánka.png

NPS otázka

Pozvánka do průzkumu s automatickou upomínkou

eNPS průzkum short.png

Co potřebujete zlepšit

Zjištění důvodu hodnocení zaměstnancem v online dotazníku

eNPS průzkum bottom.png

Zviditelnění konfliktu

Sběr komentářů, doplnění údajů o zaměstnanci a možnost zviditelnit problémy na pracovišti při zachování anonymity

Srozumitelný a transparentní reporting

 
Rozložení NPS hodnocení v organizaci. Můžete segmentovat podle místa, hierarchie, role apod.

Rozložení NPS hodnocení v organizaci. Můžete segmentovat podle místa, hierarchie, role apod.

Rozložení NPS hodnocení v organizaci. Můžete segmentovat podle místa, hierarchie, role apod.

Rozložení NPS hodnocení v organizaci. Můžete segmentovat podle místa, hierarchie, role apod.

Důvody negativních hodnocení – kde se potřebujete zlepšit.

 
Oblasti ovlivňující vaše NPS

Oblasti ovlivňující vaše NPS

Mapa spokojenosti organizace

Mapa spokojenosti organizace

Výpočet Net Promoter Score

NPS spočítáte velmi jednoduše – podle odpovědí na klíčovou otázku s použitím škály 0–10:

 

“Jak pravděpodobné je, že byste naši firmu doporučili jako zaměstnavatele svým přátelům a známým?”

NPS Scale b.png
 

Respondenty rozdělte podle jejich hodnocení do 3 skupin:

Kritici (0–6)

Nespokojení zaměstnanci, kteří zpomalují váš růst a šíří negativní povědomí ve firmě i mimo ni. Nejsou motivovaní a velmi pravděpodobně nedodávají zákazníkům služby, na základě kterých by vás doporučili jako zaměstnavatele nebo dodavatele.

Pasivní spokojení (7–8)

Zaměstnanci, kteří mohou být snadno odlákáni konkurencí. Pasivní nejsou nadšení a nesnaží se aktivně najít nové příležitosti k růstu a inovovat.

Nadšenci (9–10)

Věrní zaměstnanci, kteří doporučí vaši firmu, jsou více zapojení a motivovaní. Tito spokojení pracovníci často vytvářejí nadšené zákazníky – a ti pomáhají vaší firmě růst.


eNPS = % nadšenců − % kritiků


 

Naši klienti a globální technologické implementace